Care sunt cele mai aglomerate zone din București în 2025. Este una dintre cele mai aglomerate capitale europene

By Bucharest Team
- NEWS
- 23 JUL 25
Bucureștiul, în topul mondial al orașelor cu trafic sufocant
Bucureștiul se menține, în 2025, în topul celor mai aglomerate orașe din lume, conform datelor actualizate ale TomTom Traffic Index. Capitala României ocupă locul 8 la nivel global și poziția a 4-a în Europa în clasamentul celor mai congestionate orașe. Traficul urban din București a continuat să se deterioreze în ultimii ani, iar locuitorii săi petrec tot mai mult timp în ambuteiaje, cu un impact semnificativ asupra calității vieții și economiei locale.
În 2023, bucureștenii au pierdut, în medie, 150 de ore în trafic, doar din cauza congestiilor de la orele de vârf. Viteza medie de deplasare în oraș, la orele cele mai aglomerate, a fost de aproximativ 17 km/h. Cea mai grea zi din an a fost 28 noiembrie, când o distanță de 10 kilometri a fost parcursă, în medie, în peste 36 de minute.
Comparativ cu 2022, timpul necesar pentru a parcurge o distanță de 10 km a crescut cu 20 de secunde, ajungând la 27 de minute și 40 de secunde. Conform TomTom, nivelul de congestie din București a fost de 55%, iar acest lucru se traduce prin pierderi economice considerabile pentru șoferi și pentru mediul de afaceri.
Piața Romană, Piața Victoriei și Cartierul Evreiesc, în topul celor mai blocate zone
Cele mai aglomerate cartiere din București sunt, conform indicelui T.R.A.I. (Trafic, Repere, Aer și Imobiliare) al platformei Storia, Piața Romană, Cartierul Evreiesc, Centrul Istoric și Piața Victoriei. Aceste zone sunt recunoscute pentru blocajele constante și timpul pierdut în trafic. Piața Romană obține un scor de 0 puncte din 100, indicând o congestie extrem de ridicată. În mod similar, Cartierul Evreiesc are 3 puncte, iar Piața Victoriei doar 4,3.
Pe de altă parte, cele mai puțin congestionate zone sunt Pădurea Băneasa, Uranus și cartierul Primăverii, unde traficul este considerabil mai fluid. Pădurea Băneasa, de exemplu, înregistrează un scor de 72,8 puncte, ceea ce o face una dintre cele mai „respirabile” zone din Capitală în ceea ce privește traficul.
Studiile INRIX Research confirmă că șoferii din București pierd aproximativ 100 de ore pe an în trafic, echivalentul a patru zile în care se stă pe loc la semafoare sau în coloane.
Centura A0 ne ajută doar să evităm aglomerația din Capitală
O soluție parțială la traficul infernal din București o reprezintă Autostrada A0, inelul de centură al Capitalei. În 2025, segmentul sudic al A0 este finalizat, iar lotul 3, cu o lungime de 18 kilometri, urmează să fie deschis circulației în scurt timp. Acest tronson asigură legătura între Autostrada A1 (București – Pitești) și Autostrada Soarelui (A2), fiind esențial pentru ocolirea zonei urbane.
Lotul a fost construit de o firmă din Grecia, dar inaugurarea sa a fost amânată în repetate rânduri din cauza întârzierilor în execuție. Conform contractului, constructorul riscă acum penalizări pentru nerespectarea termenelor. Segmentul include poduri, pasaje (inclusiv unul peste A1, în zona Ciorogârla), dar și spații de servicii și parcări de scurtă durată.
Odată deschis, lotul 3 va închide inelul sudic al Autostrăzii A0, lung de 51 de kilometri, permițând șoferilor să evite complet traficul din sudul Bucureștiului. Este o veste bună în special pentru șoferii de camioane și firmele care operează logistic în zona Capitalei, care vor putea evita blocajele din intersecțiile de pe centura existentă.
Traficul greu, redirecționat din oraș către inelul de sud
Un alt beneficiu major al A0 este devierea traficului greu – în special a camioanelor care traversează orașul pentru a ajunge din centrul țării către Constanța sau către punctele vamale. În prezent, aceste vehicule contribuie în mod semnificativ la congestia din București. Autostrada A0 le oferă o alternativă rapidă, eficientă și sigură.
Această infrastructură este vitală și pentru zona de afaceri din jurul Capitalei, unde numeroase companii au centre logistice și depozite. Blocajele frecvente de pe actuala centură rutieră le afectează timpii de livrare și eficiența operațională. Inelul sudic finalizat ar putea reduce considerabil aceste probleme.
Totuși, în nordul A0 lucrările sunt încă în desfășurare. Deși autoritățile speră ca anumite tronsoane să fie date în folosință mai devreme decât termenul estimat, întreaga autostradă A0 ar urma să fie gata abia în următorii doi ani. Până atunci, bucureștenii trebuie să se adapteze zilnic traficului congestionat din interiorul orașului.
Mașinile, în creștere accelerată. Soluțiile întârzie
Una dintre cauzele fundamentale ale aglomerației este creșterea numărului de autovehicule. În ultimii 10 ani, în București și Ilfov au fost înmatriculate peste 560.000 de mașini noi, potrivit datelor Direcției Regim Permise și Înmatriculări. Doar în București, creșterea este de aproape 30%, în timp ce în Ilfov numărul mașinilor s-a triplat.
În 2022, în Capitală erau înregistrate peste 1,5 milioane de autovehicule. Cu toate acestea, infrastructura rutieră nu a ținut pasul cu ritmul de motorizare, iar lipsa parcărilor, intersecțiile ineficiente și transportul public subdimensionat agravează situația zilnic.
Fără măsuri integrate – precum modernizarea rețelei de transport public, încurajarea mobilității alternative și planificarea urbană coerentă – Bucureștiul riscă să rămână blocat în propriul trafic. Autostrada A0 ajută, dar nu rezolvă problemele interne ale orașului.