Skip to main content

Știri

Bullyingul, relaţia cu familia şi cu şcoala, printre preocupările adolescenţilor. Programele de tip peer-to-peer education câştigă teren în liceele din Bucureşti

Bullyingul, relaţia cu familia şi cu şcoala, printre preocupările adolescenţilor. Programele de tip peer-to-peer education câştigă teren în liceele din Bucureşti

By Bucharest Team

  • NEWS
  • 22 DEC 25

Programele de tip peer-to-peer education, în cadrul cărora adolescenţii primesc informaţii despre subiecte considerate ”sensibile” de la cei de vârsta lor, câştigă tot mai mult teren în liceele din Bucureşti. Asociaţia ”Zi de Bine” a extins proiectele bazate pe acest tip de comunicare, ajungând să discute periodic cu tineri din douăsprezece licee din Bucureşti. Fondatoarea asociaţiei, Melania Medeleanu, a explicat, vineri, la Medika TV, care sunt subiectele care îi preocupă pe adolescenţii din Capitală în cadrul discuţiilor derulate de ”Zi de Bine”.

Reunite sub denumirea KIT - de la Keep in Touch, Keep it Together şi Keep it True – activităţile derulate de asociaţia ”Zi de Bine” s-au extins de la şase licee din Capitală, anul trecut, la 12 licee, în acest an. 

”Suntem, aşadar, în 12 licee bucureştene în care vorbim cu copiii lună de lună, săptămână de săptămână despre ceea ce-i preocupă pe ei. Când spun ceea ce-i preocupă pe ei, e foarte diferit ce a fost anul trecut faţă de ce e anul acesta. Dacă anul trecut vorbeam mult despre depresie, anxietate, despre presiune socială, anul acesta vorbim destul de mult despre bullying, vorbim despre relaţia cu familia, vorbim despre relaţia cu şcoala, pentru că un astfel de program nu se poate creiona decât cooperând cu copiii, nu putem să le impunem despre ce să vorbim, ci mai degrabă să îi întrebăm ce îi preocupă, aşa încât să putem să venim în sprijinul lor”, a explicat, vineri seară, la Medika TV, Melania Medeleanu.

 Programul de tip peer-to-peer education porneşte de la ideea că tinerii sunt tentaţi mai degrabă să respingă autoritatea, dar mai receptivi la informaţia care vine de la colegii lor, iar în acest context subiecte de interes pentru adolescenţi sunt abordate în cadrul unor discuii conduse chiar de către colegi ai acestora.

 ”Ce a fost foarte interesant? Am avut un tânăr, un tânăr care e mai degrabă rotofei, e mai degrabă peltic, genul care ar fi, hai să spunem, ţinta bullying-ului. Ei bine, să-l văd în urmă cu două săptămâni, pe acest tânăr, în faţa altor o sută de adolescenţi, cu capul sus şi vorbindu-le despre etapele de dezvoltare a creierului la adolescenţi, ce ramuri se diversifică acum, care sunt obiceiurile pe care dacă le cimentăm acum ele pot să ne creioneze traseul nostru ca adulţi, să-l văd spunând lucruri pe care mulţi adulţi nu le cunosc, a fost fascinant. Ce mai făcea acest tânăr? Şi iar e fascinant şi iar e un lucru pe care mulţi adulţi nu-l fac. Spunea «nu ştiu» acolo unde simţea că întrebările îi depăşeau competenţa şi se îndrepta spre profesionistul care avea răspunsurile, iar o sută de adolescenţi de clasa IX-a şi de clasa X-a îl priveau fascinaţi. Ăsta a fost semnul că peer-to-peer education funcţionează, că da, copiii vor fi atenţi, atunci când informaţia vine de la cei asemenea lor, de o vârstă cu ei, mai apropiaţi de ei, cei care ştiu să pună în cuvinte în felul în care copiii, adolescenţii comunică”, a mai povestit Melania Medeleanu la televiziunea cu profil medical.

  Scris de News.ro | 19 decembrie 2025, 21:06

Evenimente viitoare